
Walka o mistrzostwo Polski wkroczyła w decydującą fazę. Emocji na Torze Poznań nie brakowało
Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski wkroczyły w kulminacyjny moment, co dla jednych oznaczało obronę swoich pozycji, a dla innych było walką bez zbędnych kalkulacji. W miniony weekend 25-26 lipca na Torze Poznań zmierzyli się najlepsi kierowcy w Polsce walczący o tegoroczne mistrzowskie tytuły.
Za nami 4. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (WSMP). Lipcowa, wakacyjna odsłona cyklu była rozgrywana w nieco zmienionym formacie. Kierowcy rywalizowali na Torze Poznań w piątek i sobotę, a wyścig Endurance rozegrano już w piątkowe popołudnie.
Podczas minionego weekendu licznie zgromadzeni kibice mogli podziwiać również biegi pokazowe Formuły Historycznej. Zawody odbywały się na obiekcie Automobilklubu Wielkopolski – Torze Poznań.
Walka o tysięczne sekundy
Przedostatnia runda tegorocznych mistrzostw rozpoczęła się od wyścigu bardzo popularnej klasy 2 - RacingN RN2. Zwycięstwo w piątkowej rywalizacji odniósł Bruno Tomann, natomiast dwa kolejne sprinty padły łupem Maksyma Burczenika. Reprezentant Automobilklubu Wielkopolski umocnił się tym samym na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej i przed wrześniową rundą ma blisko 60 punktów przewagi nad Antonim Derebeckim i 69 nad trzecim w tabeli Bruno Tomannem.
W bardzo widowiskowej klasie D4 +3500 rywalizowało trzech zawodników, a komplet zwycięstw odniósł Piotr Wira w Mercedesie AMG GT3. Po czterech rundach na czele klasyfikacji znajduje się Przemysław Bieńkowski. Kierowca Mercedesa AMG GT3 wypracował 42,5-punktową przewagę nad Piotrem Wirą (Mercedes GT GT3 EVO). Trzeci w klasyfikacji jest Mariusz Nierychlewski (Audi R8 LMS GT3 EVO II).
Podczas lipcowej rundy WSMP dwóch kierowców klasy D5 +2000 rywalizowało za kierownicą Ligierów LMP3 - Tomasz Dyszkiewicz i Jacek Zielonka. Dwa zwycięstwa zapisał na swoje konto doświadczony Zielonka, jednak z powodu awarii musiał wycofać się z ostatniego sprintu. Zwyciężył w nim lider punktacji sezonu, Tomasz Dyszkiewicz. Zielonka zajmuje obecnie drugie miejsce w klasyfikacji.
W GT3 Cup Series by Porsche bezapelacyjnie najszybszym kierowcą czwartej rundy był Jan Antoszewski. Zawodnik w Porsche 992 GT3 Cup wygrał kwalifikacje i trzy sprinty, czym nieoficjalnie zapewnił sobie tytuł mistrza Polski. Na drugiej pozycji w punktacji znajduje się Artur Paziewski, a trzecie miejsce zajmuje Tomasz Lach.
Komplet punktów w klasie D4 3500 zdobył Jakub Franek. Kierowca Audi RS3 LMS TCR był najlepszy w kwalifikacjach i trzech sprintach. Artur Rowiński – dysponujący identycznym Audi – trzykrotnie finiszował jako drugi i prowadzi w punktacji sezonu z przewagą zaledwie 1,5 punktu nad Frankiem. Zapowiada się zacięta walka w finałowej rundzie WSMP we wrześniu. Trzecie miejsce zajmuje Mikołaj Kujawa w BMW E46.
Po problemach technicznych w czerwcu do rywalizacji powrócił Tomasz Magdziarz. Kierowca Hondy Civic jako jedyny wystartował w klasie D4 1600, ale pokazał świetne tempo i cieszył kibiców ofensywną jazdą we wszystkich wyścigach.
W klasie 6 trzy zwycięstwa odniósł Adam Zając, startujący jedynym w stawce Fiatem Seicento. Z problemami technicznymi zmagał się Mateusz Peczka, któremu awaria odebrała szansę na zwycięstwo w wyścigu. W klasyfikacji sezonu prowadzi Zając, drugie miejsce zajmuje nieobecny na tej rundzie Krzysztof Mencel, a trzecie – Peczka.
Rywalizacja w markowych seriach nabiera tempa
W 318IS Cup (3 SERIES CUP) zwycięstwo w pierwszym wyścigu odniósł Andrzej Skrzek. Kolejne dwa sprinty padły łupem Piotra Imbierowicza, który pewnie prowadzi w punktacji sezonu. Drugą lokatę zajmuje Rafał Kazana, a trzecią - Andrzej Skrzek. W serii 325i Cup trzy zwycięstwa odniósł Jakub Smoliński. W klasyfikacji sezonu prowadzi Piotr Tabor, przed Szymonem Goską i Jakubem Smolińskim.
Maciej Szubczyński rozpoczął czwartą rundę WSMP od zwycięstwa w pierwszym wyścigu WORK STUFF Super S Cup. W dwóch sobotnich biegach najszybszy był Filip Sterczewski. W klasyfikacji sezonu prowadzi Jakub Klatta, ale jego przewaga nad drugim Filipem Sterczewskim wynosi zaledwie 6 punktów. Trzeci, ze stratą 14 punktów, jest Szubczyński.
W historycznej serii Maluch Trophy, w dywizji 4-2, zwycięstwami podzielili się lider punktacji Oskar Klimek i Michał Ghany. Klimek wygrał piątkowy sprint, a Ghany był najszybszy w dwóch sobotnich wyścigach. W klasyfikacji sezonu prowadzi Klimek przed Kamilem Osóbką i Robertem Zalewskim.
W dywizji 4-1 jedno zwycięstwo odniósł Michał Żaliński, a dwukrotnie triumfował Jan Lewandowski. W klasyfikacji sezonu prowadzi Maciej Wielgosz przed Lewandowskim i Piotrem Mamcarzem.
Bardzo ciekawie wygląda walka w dywizji 4-0. Na prowadzeniu znajduje się weteran polskich wyścigów Jacek Chojnacki, wyprzedzając Krzysztofa Lisa i Marka Kurzętkowskiego, który traci do lidera jedynie 7,5 punktu. W miniony weekend dwa zwycięstwa odniósł Rafał Żubrowicz, a jedno – Chojnacki.
Nieprzewidywalny wyścig Endurance
Piątkowe popołudnie tradycyjnie już upłynęło pod znakiem wyścigu Endurance, który dostarczył ogromnych emocji. Dwugodzinna rywalizacja miała wyjątkową dynamikę, a zwłaszcza jej druga połowa zaskakiwała dramaturgią i nieprzewidywalnością, typową dla sportu samochodowego.
Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej odnieśli Przemysław Bieńkowski i Mateusz Lisowski. Załoga Mercedesa AMG GT3 triumfowała również w klasie D4 +3500. Drugie miejsce w „generalce” wywalczyli Katarzyna Balawejder i Tomasz Lach - kierowcy Porsche 911 GT3 Cup, którzy okazali się także najlepsi w klasie GT3 CUP.
Trzecią lokatę w klasyfikacji generalnej oraz drugie miejsce w GT3 CUP zajęli Tomasz i Filip Zagórscy, również startujący Porsche.
W klasie D4 3500 zwyciężyli Jakub Franek i Jerzy Kufel, a w D4 2000 najlepsi okazali się Bartosz Walkowiak i Przemysław Kaźmierczak. W klasie RacingN RN2 triumfowali Antoni Derebecki i Maksym Guranowski, natomiast w WORK STUFF Super S Cup zwycięstwo wywalczyli Damian Stachowiak i Filip Sterczewski.
Ostatnia runda tegorocznych Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski odbędzie się w drugiej połowie września na Torze Poznań. Będzie to łączona runda z nadbałtycką serią wyścigową Baltic Touring Car Championship.