Punktualnie o godz. 13 w piątek rozpoczął się oficjalnie sezon Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Rywalizację zainaugurowały kwalifkacje OMM Super S Cup. Potem o jak najlepsze pozycje walczyli kierowcy w pozostałych klasach i pucharach.

Pierwsze kwalifikacje w OMM Super S Cup wygrał Robert Boruszak, który najszybsze okrążenie pokonał w czasie 1:50.057. I to on pojedzie z pole position w popołudniowym wyścigu "miniaków" (początek o godz. 17.30). Drugie miejsce w kwalifikacjach zajął mistrz Polski Jacek Cichopek (0,307 sekundy straty), a trzeci był Bartosz Alejski (0,930 sek. straty). W czasówce wzięło udział aż 16 zawodników w identycznie przygotowanych Mini R53.

Emocje w Toyota Racing Cup oraz DN1 i DN2

Mnóstwo emocji było też w kwalifikacjahc w Toyota Racing. Debiutant Bartłomiej Czwartosz z oficjalnym rekordem okrążenia Toru Poznań w Toyota Racing Cup. Czas 1:58.498 dał mu pole position w sobotnim wyścigu. Poniżej dwóch minut okrążenie pokonał też Aleksander Szandrowski (1:59.792), a cała stawka TRC w dwóch sekundach. Zawodnicy TRC ruszą z pierwszych sześciu pól startowych w rywalizacji z klasami DN1 i DN2.
 
Najszybsi w DN2 byli Przemysław Kaźmierczak (Suzuki Swift, 2:02.957) i Mateusz Ciesiółka (Fiat Seicento, 2:03.162) i to oni pojadą z dwóch kolejny pól startowych. Najszybszy w DN1 był Nikodem Wierzbicki, czyli aktualny mistrz Kia Platinum Cup (2:03.884) i on wystartuje z piątej linii.
004 16
 
Trzy panie w D4 2000
 
W klasie D4 2000 kwalifikacje wygrał Bartosz Walkowiak w BMW E90 z czasem 1:42.180. A za nim trzy panie w Hondach Civic. Drugie miejsce w kwalifikacjach zajęła Katarzyna Terlikowska, trzecia była Marcelina Czepiel, a za nią Katarzyna Sakowska. Piąte miejsce dla Aleksandra Olejniczaka w Fordzie Fiesta.
 
Radicale najszybsze
 
W rywalizacji aut z najszybszych klas zwyciężył Jacek Zielonka (1:29.648), a drugi był Przemysław Pieniążek (1:29.976). Obaj korzystali z Radicali SR8, które rywalizują w klasie D5 +2000. Trzeci czas uzyskał Mariusz Miękoś w Lamborghini Huracanie (1.31.098), który był najszybszy w klasie D4 +3500, a za nim trzy Porsche 911 GT3 Cup.
 
Najszybszym autem w klasie D4 3500 było BMW M3 Jacka Wiśniowskiego (1:37.895). Gosia Rdest, która w nocy wymieniała silnik w swoim Seacie Leonie Racerze, była dziewiąta i miała drugi wynik w swojej klasie (1:38.200).
 
020 16
 
Lempert i Lempert w 318IS Cup PL
 
Artur Lempert wygrał kwalifikacje w 318IS Cup PL, pokonując swojego brata Marcina o 0,148 sekundy. A aż sześciu najszybszych kierowców zmieściło w jednej sekundzie. W czasówce wzięło udział 13 zawodników i zawodniczek.
 
W Maluch Trophy w DN 3-1 najszybszy był Mirosław Janduła, który uzsykał czas o 0,204 sekundy lepszy od Michała Szlachty, a trzeci czas uzyskał Maciej Wielgosz. W DN 3-0 najszybszy był Jacek Chojnacki.
 
Endurance radykalny
Duet Zielonka-Litwin w Radicalu SR8 był najszybszy w kwalifikacjach do wyścigu Endurance. Byli o ponad 2,5 sekundy szybsi od pary Błażek-Lisowski w Porsche 911 GT3 Cup i ponad 5 sekund lepsi od Szymańskiego i Rdest w także w 911 GT3 Cup.
 
Mirecki i Jabłoński w Hyundaiu i30 TCR osiągnęli najlepszy czas spośród aut z klasy D4 3500, a Tomczak, Kowner i Robak w BMW E30 zdominowali rywalizację w klasie D4 2000. Litwinowicze w Kii Picanto to najlepszy duet w D4 1400.